"Bir ülke nasıl batar? Yalnızca savaşlarda yenilmekle değil, elindeki toprakları başkalarına kaptırmakla da değil… Ruhça çökerek, yaşamaktan koparak batar."
Üniversite zamanlarında okumuştum. O zamanlar pek ilgimi çekmemişti ama şimdilerde daha çok çıkarımda bulunabiliyor insan. Bu ülkenin gerçekten Cemil Meriç gibi aydınlara çok ihtiyacı var.