Nietzsche iyi okumanın nasıl yapılması gerektiğini söylüyor:
"İyi okumak;
yavaşça,
derinlemesine,
ihtimam ve ihtiyatla,
ardındaki niyeti düşünerek,
açık kapılar bırakarak,
nazik parmak ve gözlerle
okumak demektir..."
.
[Morgenröte (Tan Kızıllığı), KSA 3: 17]