• Aşkın içinde yitip gitmek ve onun tarafından yok edilmek istemesinin nedenlerinden biri de ölüm tarafından yok edilmeyle yüzleşmenin dehşetinden kaçıp kurtulmaktır. Nietzsche, ‘ölülerin son ödülü, bir daha ölmemektir,’ demişti.
• İnsanlar bizim aslında birbirimizi sevmemiş olduğumuzu düşündüklerinde, bu bizim yaşadığımız aşkı, küçültüyor. Derinliğini alıp götürüyor, onu bir hiç haline getiriyor. Bu aşk gerçekti, hala da öyle. Hiçbir zaman, hiçbir şey benim için daha gerçek olmadı.