"Hiçbirimizin gerçekten iyi ve güzel olan herhangi bir şeyi bildiğini düşünmüyorum ama ben bu adamdan daha bilgiliyim. Çünkü o hiçbir şey bilmiyor ama bildiğini sanıyor. Oysa ben ne bir şey biliyorum ne de bildiğimi sanıyorum. Bu durumda ondan daha üstün sayılırım," dedim.
Bir hedefe bağlanmayan ruh, yolunu kaybeder çünkü her yerde olmak hiçbir yerde olmamaktır. Her yerde olan aslında hiçbir yerde değildir. Yaşım beni daha olgun bir hâle getirdi artık fakat görüyorum ki: Ruh serbest kalınca türlü türlü hayaller kuruyor. İstediğimin aksine ruhum kendini daha fazla yoruyor. Kafam hiç dinlenmeden hiç bir sıra gözetmeden öyle tuhaf düşünceler hayal ediyor ki ilerde bunların anlamsızlığını ve tuhaflığını görüp kendinden utansın diye hepsini kaydetmeye başladım."
Montaigne