“Bazen ölmek istiyorum, beni yeniden doğurman için.”
10/10
·72 syf.··
2020 26. kitabı
·
9 saatte okudu
·
Okunma: 29 Haziran 2020 04:08
Madak’ın içerisinde; Ay Işıl’a Sığışmıştı, Annemle İlgili Şeyler, Mutsuza Kim Bakacak?, Kurabiye, Kaç Zamandan, Yüzüm Güvercinlere Emanet, Cevşenü’l Kebir, Mr.Parkinson, Enkaz Kaldırma Çalışmaları, Kurbati, Bıktığım Şeyler ve Yeşil Fanila, Şimdiden Bir Hatırasın, Çiçekli Şiirler Yazmak İstiyorum Bayım!, İris’in Ölümü, Buğu, Kedilerin Alışkanlıkları,Çalıkuşunun Z Raporu, Pollyanna’ya Mektuplar başlıkları altında sessiz çığlıklar içeren şiirleri yer alıyor.13 yaşında annesini kaybediyor ve şairlik dönemi başlıyor. Didem Madak işte o acıyla Didem Madak oluyor, yoğruluyor.. Her şiirinde hayatından izler buluyorsunuz. Evlendiği eşinden boşandığındaki sıkıntılarını, kardeşi Işıl ile ilişkisini, annesinin ölümünün onu şair yaptığını, kızının kaderinin kendi kaderine benzemesini istemediğini, aşkı seçeyim derken zaaflarına yenik düşüp yaptığı hataları... hepsi, her şey gerçek! İçinizden keşke gerçek olmasa demeden edemiyorsunuz. Bu hüzünlü hayatında sabırlı kadın olabilmenin ipuçlarını da gösteriyor aslında görmek isteyene. İlk defa Ah’lar Ağacı’yla tanımıştım kendisini,annesine bağlılığında kendimi bulmuştum, kızına öğütlerinde yer edinmiştim, yine hiç şaşırtmadı... Hayatımızın her döneminde başucu kitabıdır Madak’ın kitapları, şiirlerini gözyaşı akıtarak tamamladığını iliklerinize kadar hissettirir. ‘Tanımadan sevilir mi?’ der bazılarımız, ama onu tanımak için vakit geçirmek gerekmiyor, bir kitabını bile okumak yeterli. Seni çok iyi tanıyorum Didem Madak, çok seviyorum.. Kadınlardan şair olmaz tabusunu ustalıkla yıkıp üstüne bir de tatlımı ilave edeyim der gibi hayat dersleri veriyor. Sevilmeyecek, hissedilmeyecek şair değil. Ruhu şad olsun.
Edebiyat
Grapon KâğıtlarıDidem Madak · Metis Yayıncılık · 201217,6bin okunma
8/10
·72 syf.··
Beğendi
·
2020 6. kitabı
Ah, Didem Madak seni ne zaman okusam o içinde ki hüznü taa derinliklerimde hissediyorum. Grapon Kâğıtlarını da okurken bir çok mısranın altına çizdim kendimi tutmasam tüm kitabın altını çizebilirdim. Senin kafa dengim olduğunu, iç dünyamızda hissettiğimiz duyguların aynı olduğunu düşünüyorum. Keşke seni tanıyabilseydim Güzel Kadın. Kitapta en çok beğendiğim şiirlere gelecek olursak sırasıyla; Annemle İlgili Şeyler (özellikle not kısmını) , Mutsuza Kim Bakacak, Kurbati, Şimdiden Bir Hatırasın ve Çiçekli Şiirler Yazmak İstiyorum Bayım şiirlerini çok sevdim. Son olarak şunu söyleyerek bitirmek istiyorum. Güzel Kadın'a Cancağızım basma perdeme bir çiçek de sen olsaydın...
Grapon KâğıtlarıDidem Madak · Metis Yayıncılık · 201217,6bin okunma