Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
“Mânâ”ya verdiği önem hayat felsefesini belirledi... Halkın kaderiyle buluşmanın bir başka ifadesi, toplumun gerçeklerinin peşinden gitmekti...
Sayfa 178 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
" Çünkü o da Türk edebiyatında toplumsal gerçekçi çizginin temsilcilerindendir... "
Sayfa 170 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
Reklam
"Namuslu bir aydının ferasetini bugün daha iyi anlıyoruz... Temel sorunları, esaslı meseleleri, en önemlisi geçmişe aidiyetle geleceği kendi irademizle kurma haysiyetini yeniden kazanma çabasının ne kadar önemli olduğunu şimdi bizzat tecrübe ediyoruz..."
Sayfa 165 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
"Devlet, güç sahiplerine karşı güçsüzün tek gücüydü... Batıya karşı güçsüzlerin tek savunma mevzisiydi... Çürümeye karşı insanımızın tek sigortasıydı..."
Sayfa 163 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
"Doğuculuk, toplumculuktu, paylaşmaktı, vicdandı, merhametti. Doğunun geriliği göreceydi... Eksiklikleri, yanlışları, arızaları sömürgeciliğin ürünüydü... Bin yıldır haysiyetini inatla savunma çabasının tahrip ettiği insan yapısı, özünde sağlamdı... Bozulma, Batıya bedel ödemekle başlamıştı... "
Sayfa 163 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
" Tahir milletin ruh köküne, Anadolu’ya, köye, kasabaya iniyordu ve gerçek insanları bulup gerçek dilleriyle konuşturuyordu... Tahir, bütün sahteliklere meydan okuyor, her tür yalana ayna tutuyordu... Doğuluyduk biz, yüzyıllardır örseleniyor, aşağılanıyor, değişmeye zorlanıyorduk... Her bir yanımız yaralıydı... "
Sayfa 161 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
Reklam
"Bir vicdanın sesiydi bu... Melanetlere meydan okuyan bir sayha idi... Yalanları silip süpüren bir fırtına. Kemal, her namuslu aydının yol arkadaşıydı, yol arkadaşı ve zaman zaman kılavuzu... Hataları, hepimizin hataları..."
Sayfa 160 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
‘Eğer bir roman köy kahvesinde okunmuyorsa, kıymeti harbiyesi yoktur...’
Sayfa 152 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
"Batının Doğu ile ilişkilerinde siyaseti değişse bile temel tavrı ve kimliği aynıdır... Batı kimliğinden ve uygarlığından söz etmemize izin veren olay Doğu zenginliklerine ticaret ve soygun yoluyla el koyma çabasıdır..."
Sayfa 89 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
"Kemal Tahir’in Türkiye’den yana bir sosyalizmi, yerliliği savunması sömürüsüz bir dünya özlemi ile birliktedir... Türkiye’de Batıdan aktarma (tercüme) bir sosyalizm anlayışının sözcülüğü yerine, dünyada Türkiye’nin sözcülüğünü tercih etmiştir... Yerliliği, Türk sosyalizmini savunması bu anlamdadır..."
Sayfa 78 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
Reklam
"Sosyalizm sonuçta soygun ve sömürünün olmadığı bir dünya özlemi, insanlığın bütün birikimlerini kapsayan ileri bir uygarlık projesidir..."
Sayfa 78 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
"Edebiyat, insanları, insanlarda güzellik/estetik duyguları uyandıracak biçimde bilinçlendirmelidir..."
Sayfa 30 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
"Biraz acı da olsa zikretmem gerek: Kalabalıklar içinde yalnızdı... Çevresi sarılmıştı... Onun tatlı sohbeti, derdini dışarı vurmaz tavrı pek çok şeyi örtüyordu..."
Sayfa 28 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
"Osmanlı toplum ve devlet yapısını yeni bir gözle araştırdı... Osmanlı Devleti’nde özel mülkiyetin sınırlı olduğunu, tamamının devletin kontrolünde, toprak ve askeri sistemin bir bütün olduğunu, Batıda devlet olmadığı zamanlarda bile toplumların var olabildiğini, bizde ise devletsiz toplumların yaşayamadığını söyledi..." “Kerim devlet”i savundu, hattâ devletçi bir görüş benimsedi diyebiliriz... “Zamanımızda bile sıkışan insanımız ‘devlet nerede’ diye yakınır, ” derdi...
Sayfa 25 - İthaki Yayınları 5 Kasım 2010Kitabı okudu
Devlet Ana”, yazarının gelişigüzel okuyarak düzensiz tuttuğu notlar altında ezilmiş, yaratıcı bütünlükten yoksun kalmış gibidir.
61 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.