"Bir kargasa var, Rum ve Ermeni tuccarlarin dukkanlari yagmalaniyor, ellerinde bayrak, tas, sopa ile her yere saldiriyorlar."
Bir sure sonra sokaktan gecenler ayaklanmanin yagmaya donustugunu direnen mal sahiplerine cok kotu davranildigini anlattilar.Herkese bayrak asmalarini soylediler...
..Bahcelerden evlere cekildik, Ermeni Rum komsularimizi evlerimize aldik..Gizlenmenin ne kadar isabetli oldugunu ve bu cevreden olmayan insanlarin sokaga kalabalik sopali bir grup halinde geldiklerinde anladik..
"Beyoglu'nda ayaklanma varmis, gayrimuslimlerin is yerlerine ve evlerine girip herseyi parcaliyorlarmis..hatta Kumkapi 'da sarapci Bedros'un dukkanina bile saldirmislar, sarap ficilarini devirmisler...Agavni'ye bayrak verdim asmasi icin.."
Gulizar ve Eleni kizaran gokyuzunu saskinlikla izlediler." Yangin var! Kiliseleri yakiyorlar!"
O gece Sarmasik Sokak Rum ve Ermeni sakinlerini kucakladi, sardi sarmaladi...