Bizim kültürümüzde açık sözlü olmak, çoğu zaman "dobralık" veya "kabalık" olarak etiketlenir. Birisi "ben bunu böyle düşünüyorum" dediğinde, bu bir tartışma başlatır. İnsanlar ise çatışmadan, yüzleşmeden ve "kötü kişi" olma riskinden o kadar korkarlar ki, imayı bir "sosyal sigorta" gibi kullanırlar.