Bu kitabı ilk aldığımda Ahmet Ümit olduğu için polisiye zannediyordum. Sonra okumaya başlayınca polisiye olmadığını ve hatta mutlu aşk hikayeleri yerine daha acı gerçekleri anlatan bir kitap olduğunu anladım. Aşkın filmlerde izlediğimiz gibi olmadığını ya da gerçekte saplantı halindeki durumunu yazıyordu kitapta. Kitabı sevmeme neden olan ve bakış açımı değiştiren noktası ise evlilik ve aşkın farklı şeyler olduğunu anlamamı sağlamıştı. Çünkü hep aklıma takılırdı evliliklerin bu hali. Niye birbirlerine aşık olmayan, olamayan insanlar birlikte yaşarlar diye. Hani birbirine aşık, birbirini deliler gibi seven insanlar evlenirdi. Öyle değilmiş, bu kitap o yüzden hayatımda çok büyük bir öneme sahip. Bunu yaşayarak anlamak yerinde bu kitaptan ve Ahmet Ümit'in akıcı dilinden anladığım için daha mutluyum.