Ölüm meleğinin anlatımıyla Hitler 'in vahşetinin hüküm sürdüğü yıllar...Ölüm meleğinin kitabın sonunda " Insanlar benim lanetim." dediği, onun bile görmeye dayanamadığı sahneler...
Her ne kadar kitap okurken ağlamayı sevmesem de, insanlığın geçirmiş olduğu hâla da geçirmekte olduğu her yerde yaşanan zulmü hatırlamak, vicdanımızı yoklamak, insanlığın neresindeyiz diye bir bakmak lazım ki onlarin yanında olamasak kurtaramasak da acılarını hissedebiliriz.
Kitap çalarak okuma hevesini gidermeye çalışan,kelimelere tutunduğu gibi onlardan nefret eden, onları kendisinin, sevdiklerinin yaşadıklarının suçlusu gören yine de kendini okumaktan alıkoyamayan,hava saldırısında sığınakta kitaplarını yanında taşıyan, saldırı bitene kadar yüksek sesle kitap okuyan dokuz yaşında yetim bir kız çocuğunun hikayesi olağanüstüydü. Kitaplara, içindeki kelimelere tutunan hayat... Son diyebileceğim her bir kelimesi yaşayan, nefes alan bir kitapti.
📚Kelimeler. Neden var olmak zorundaydılar ki? Onlar olmasa bunların hiçbiri yaşanmazdı.KELİMELER OLMADAN FÜHRER BIR HIÇTI. Topallayan esirler, teselli ihtiyacı veya bize kendimizi daha iyi hissettirecek kelime oyunları olmazdı.✒
Kitaptan alıntı yapmak zor zira tamamını aktarmam gerekir. Can alıcı noktası kalbin manyetik alanının beyninkinden 5000 kat daha güçlü olması. Kalbinizle dünyayı değiştirebilirsiniz.