Hayat dediğimiz bir süredir. Yaşam ise o süreyi nasıl kullandığınızdır. Bizde bu iki sözcüğü dönüşümlü kullananlar var; bu çok yanlış. Burada iki ayrı sözcük olması boşuna değil. O süreyi nasıl geçirdiniz, nasıl davrandınız, üslubunuz neydi? İşte o yaşamınızdır.
Serenad için söylenebilecek o kadar çok şey var ki nereden başlasam diğer konulara haksız edecekmişim gibi hissediyorum. Serenad bir aşk romanı, bir tarih romanı, bir bilim kitabı, bir siyaset kitabı ve bunlardan çok daha fazlası. Hikaye 2001 yılında geçiyor fakat anlatılan olaylar bu tarihten çok eski. Hiç bilmediğimiz acıları gün yüzüne çıkartan bir kitap. Aslında bu kitabı okurken hayatımızda bazı şeylerin hala değişmediğini ve bunların bize zarar verdiğini hissedebiliyorsunuz. Biz insanlara ne zaman insan olarak bakabileceğiz? Ne zaman birini sevdiğimizi korkmadan haykırabileceğiz? Yıllardır altında ezildiğimiz dini, dili, ırkı geride bırakıp sadece sevgiyi görebileceğiz? Umarım bunların hepsine çok yaklaşmışızdır. Çünkü ben dünyayı zıtlıkların güzelleştirdiğine inanıyorum...