Bir şeyin sahibi arttığı zaman o mala duyulan saygı azalır. İnsanlar ortak olan şeyden çok sadece kendilerine ait olan şeylere dikkat ederler. Ortak olan şeylere ise kendi yaşamlarına etki ettiği sürece özen gösterirler.
Eğer herkes birbiriyle aynı olsaydı devlet için en yararlı olduğu düşünülen şey, o devletin çökmesine yol açardı. Çünkü devlet doğal bir birlik değildir ve bir şeyin iyi olması o şeyin korunmasını sağlamalıdır.
Hekimliğin amacı sınırsız sağlık verebilmektir, diğer sanatlar da herhangi bir sınır olmaksızın en iyiye ulaşmak isterler. Fakat amaç için gerekli araçlar sonsuz olmadığından, amaç sınırı belirleyecektir.
... efendinin köleyi yönetmesi ve siyasi yönetim arasında farkların olduğu görülür. Kimilerinin düşündüğünün aksine tüm yönetim şekilleri aynı değildir. Özgür insanların yönetilmeleri ile doğal kölelerin yönetilmeleri arasında fark vardır. Bir evin yönetilmesi monarşidir, evde bir yönetici vardır. Oysa devletin yönetimi özgür ve eşit insanların yönetilmesidir.