Sezai Karakoçun hayat felsefesi olan dirilişten bahsediyor kitap.Nasıl diriliş eri olunacağından, sorunların nasıl tarif edileceğinden, İslam idealine göre olması gerekenlerden, ideal duruma ulaşmak için izlenmesi gereken yol ve yöntemlerden bahsediyor.
En güzelide kitabı bitirip kapattıktan sonra 'ben inandığım için özgürüm' dedirtiyor kitap.İnanmayı sevdiriyor insana..