Hayır, burda herkes ormandaki taze otlar gibi, üzerlerine dökülen kuru yaprakların altından boy verme gayreti içinde. Memleket canlı. En üstten en alttakine kadar her şey, herkes canlı.
Ateşin pervaneyi çektiği gibi çekiyordu beni…
Sevilmediğimi bilmek, hele ki bunu kendi kendime açıklamak çok zordu. Ancak yine de o yakıcı ateşin etrafında dönmekten bir türlü vazgeçemiyordum…
-“Özgürlük.. dedi. Özgürlükten daha da önemlisi nedir bilir misin ?”
-“Nedir?”
-“İrade sahibi olmak özgürlükten daha değerlidir, çünkü onunla kudret sahibi olabilirsin. Yeter ki sen iste, özgür olursun, etrafına buyurursun.”