Stresin her zaman başkaları tarafından tetiklenmediğinin, buna insanın kendisinin de sebep olduğunun göstergelerinden biri de kişinin beklentilerini ve hayat rutinini değiştirmeye uyum sağlayamamasıdır.
Sadece bir diğer insanın sizi anlaması yeterli değil, her zaman birileri olmayabilir etrafınızda. Bu yüzden insanın kendisiyle dost olabilmesi önemli bir yetidir.
Birine "zor insan" demek için o insanın oldum olası bu zor özelliği taşıyor ve yaşıyor olması gerekir. Bazı durumlarda bu özellikleri hepimiz gösterebiliriz. Bu bizim "zor insan" olduğumuzu değil, aslında içinde bulunduğumuz şartlarda zorlandığımızı gösterir.