Her ayarımızla oynadığı gibi modern çağ, empati kurma yeteneğimiz ile de oynadı. Gün içinde o kadar uyarılıyor ki ayna nöronlarımız, bir müddet sonra olaylara duyarsızlaşabiliyoruz.
Biri hakkında az çok fikrimiz olduğu zaman onun hakkında konuşabilme hakkımızın olduğunu düşünüyor gibi hareket ediyoruz. Sanki kınama denilen eylem biz kusursuz(!) ve mükemmel(!) insanların doğuştan edindiği kazanımlarmış da diğer insanların arasına lütfen katılmış gibi davranıyoruz.