Yalnız kalabilmenin adıdır özgürlük. İnsanlardan uzaklaşıp kendi içine çekilebiliyorsun. Eğer paraya, şana, şöhrete, aşka ve çoğunluğun uyduğu o sürüyle hareket etme içgüdüsüne ihtiyacın yoksa özgür birisin. Özgürlük, yalnızlık ve sessizlikle beslenen ıssız içe çekilme halidir. Yalnız yaşamayı başaramıyorsan, o zaman doğuştan kölesin demektir. Ve hiçbir zaman da bu kölelikten kurtulamazsın. İnsan yalnız doğar ve yalnız ölür.
Çok düş kurdum. Öyle ki, yorgun düşecek kadar düş kurdum ama bundan pişman olduğumu söyleyemem. Aslında bir anlamda unutmaktır düş kurmak, içinde bulunduğum hayatı bir süreliğine dışarıda tutup kendi tahayyül ettiğim dünyada sık sık yürüyordum.