.'çocuklar bu dünyayı güzelleştirmek için var.'
...
'Çünkü bizim bir farkımız var. Biz büyük insanlar gibi somurtmuyoruz. Bu dünyada gülerek yaşamayı başarabilenler, sadece çocuklardır.'
'Onların da bir suçu yoktu aslında; suç, onların bugünkü çocuklara dönüşmesine neden olan kişilerde ve olaylardaydı. Etkilenmek için şiddeti bizzat yaşamaları da gerekmezdi ki. Çevrelerinde sürekli gerçekleşen şiddet dolu haberler ve televizyon programları izliyorlarsa bu öfke dolu halin davranışlarına veya sözlerine yansımasına nasıl engel olabilirlerdi ki?'
Sakız ağacı bir orman ağacı değildir çocuklar. İnatçıdır. Rüzgara, soğuğa, kuraklığa dayanır da, bir tek sevgisizliğe dayanamaz. Eğer sevgi göstermezseniz, ağaçlar da insanlar gibi göç ederler.'