Öncelikle kitapta birçok olay olduğundan elimden geldiğince spoiler vermeden anlatmaya çalışacağım.
Serinin en uzun kitabı olmasından dolayı biraz fazla uzatılmış gibi geldi. Harry Potter dünyasına ait detayları okumak oldukça zevkli fakat bir süre sonra bitmiyor gibi hissettim. Kitabı bitirdikten sonra duygularım oldukça karışıktı.
Hikayeye başlarken oldukça heyecanlıydım. Bazı kısımlarında kahkaha attım, bazı kısımlarında duygulandım ve bazı kısımlarında sinirlendim. Okurken bir bölümde geçmişten birkaç kesit görmek çok hoşuma gitti. Kitabı bitirdiğimde ise tek hissettiğim şey sinirdi. Okuyanlar hangi bölümleri kastettiğimi anlayacaktır.
Bu kitapta en sevdiğim karakter McGonagall oldu. Sert bir mizacı olmasına rağmen eğlenceli bir yanı olduğunu düşünüyorum. Harry ve Dumbledore’a ise uyuz oldum diyebilirim. Nedenlerini spoiler sebebi ile yazamıyorum :D Weasleylere birkez daha düştüm kalp
Bence bu kitap tam olarak bir geçiş kitabı olmuş. Seri bu kitaptan öncesi ve sonrası diye ayrılıyor. Serinin bundan sonraki kitapları gergin geçecek gibi duruyor. Okumak için sabırsızlanıyorum
İlk olarak kitabı çok sevdiğimi belirterek başlamak istiyorum. Okumaya başlamadan önce beni bir şekilde etkileyeceğini tahmin ediyordum fakat bu kadarını beklemezdim. Kitabı bitirdiğimde içimde kocaman bir sevinç oluştu. Deniz’in duygusal, heyecan verici ve ilginç yolculuğunu okumak bana keyif verdi. Özellikle hitap edilen yaş kitlesi tarafından okunduğunda onlara farkındalık kazandırabilecek ve aynı zamanda onları sıkmadan hızlıca okuyabilecekleri bir macera kitabı olmuş. Üstelik macera burada bitmiyor.
Yazar aslında bu tatlı hikayenin bazı noktalarında çok güzel yerlere parmak basmış. Bize unutmamamız gereken şeyleri hatırlatmış. Bu hikaye üzerinden önemli noktalar oluşturmuş. Okuyan herkesin durup biraz düşünebilmesi adına çok iyi bir iş başarmış.
Kitabı gönül rahatlığıyla herkese tavsiye ediyorum. Kısa bir süre içerisinde bitirebilir sıkılmadan okuyabilirsiniz. Her açıdan size keyifli dakikalar yaşatacağını düşünüyorum. Üstelik seri olduğu için kendini kat ve kat sevdirecektir. Son olarak kitap biraz hızlı işlenmiş gibi geldi. İkinci kitabı hemen ardından okuduğum için bu farkı daha iyi görebildiğimi düşünüyorum. İkinci kitabın yorumunda görüşmek üzere
'Burada ne kadar çok kişiyi mutlu ettiğini düşün. Bu ne kadar güzel bir histir bilir misin? İyilik insana kendini iyi hissettirir. Bütün hastalıkların ilacı.'
'Yeryüzünde bir ağaç ağlıyorsa kalbiniz acır. Çünkü ağaç demek kuş sesi demektir. Kuşlar ağaçların bol olduğu yerlerde yaşamayı severler. Ağaç demek çiçek demektir. Her ormanda binbir çeşit çiçek görürüz. Ağaç, nefes almaya devam etmek, yaşamak demektir. Yaşamak için ağaçları yaşatalım! Çünkü ağaçlar, çiçekler ve kuşlar, betonları elbet yenecekler!''