"Ölüm bilinci bizi daha yoğun yaşamaya yöneltir."
Veronika hayatın sıradan olmasından sıkıldığı için intihar etmeye karar veriyor. Bu başarısız girişiminden sonra bir akıl hastanesine kapatılıyor. İntihar girişimi yüzünden kalbinde bir sorun oluştuğunu ve öleceğini söylüyorlar. Zaten ölmek isteyen Veronika bu durumdan başta memnun olsa da zamanla yaşamak istediğini ve hayatın yaşamaya değer olduğunu fark ediyor. Başka hastaların da hikayelerini okuyarak hayatla ve yaşamakla ilgili birçok farklı yorum yapıyoruz. Yaşadığımız her dakika çok değerli ve nasıl yaşayacağımızı biz seçiyoruz. Hayatımızın yaşanılabilir bir hâle gelmesi bizim elimizde. Kendimizi ve hayatımızı, normalin ne olduğunu, toplumun birey üzerindeki etkisini sorgulatan güzel bir kitaptı.