"Gerçekten bize ait olan bir şeyi, hiç kimse elimizden alamaz. Gerçekten bize ait olan, er veya geç bizim olur. Bu yüzden, senindi benimdi cinsinden bütün hasisçe kaygılar değersizdir.
Yapmamız gereken tek şey yolumuza devam etmektir; bize ait olan birlikte gelir, bizimle yürümeyeninse bizi durdurmasına izin vermemeliyiz."
Yaşam İlahisi
"Elbette bir dostun sevdiği gibi
Seviyorum seni esrarengiz yaşam. Seninle güldüm, seninle ağladım,
Bana ya neşe verdin ya da istirap. Seni bütün zararlarınla birlikte seviyorum; Ve beni yok etmen gerekiyorsa, Kollarından ayrılırım,
Dostunun göğsünden koparılan bir dost gibi. Tüm gücümle sarılıyorum sana!
Alevlerinle yak beni,
Kavganın ateşinde ben de olayım, Esrarını daha da derinlere indir.
Yaşamak ve düşünmek binlerce yıl! Daha sıkı sar beni kollarınla.
Eğer bana verecek neşen kalmadıysa, Olsun... Daha acıların var ya."
"Bir ben biliyorum
Yüreğini severken
Ölmek değil de öldürmekten korktuğu için
Tir tir titrediğini
Kayboluşlarında kendini bulup
Her şeye yeniden başlama hevesini
Yalnızlığının nasıl kursağında bıraktığını."