Aptallar yalnızlığa pek katlanamaz, ama akıllılar bir nimet olarak görür yalnızlığı. "Zeki bir insan, yalnızlıkta, düşünceleri ve hayal gücüyle mükemmel bir eğlenceye sahiptir." der.
Schopenhauer.
Schillerin' de dediği gibi: "Asla yalnızken yalnız değilim!"