Uzun ve biribirine zincirlenmiş kurgusuyla etkileyici ve sürükleyici bir kitap. Zaten kazanmış olduğu nobel ödülüyle G. G. Marquez'in ustalık eseri. [spoiler]Bir ailenin her ne kadar kalabalık olmasına karşın bir o kadar yalnız geçen hayatları ele alınmakta, en çarpıcı anekdotlar ise antimilitarist aromanın koktuğu, savaşın çirkin yüzünün (ki zaten güzel yüzü yok) aktarıldığı savaş süreci. Diğer yandan aynı isimli bireylerin kafa karışıklığı yaratabildiği aile soyağacının iyi bir şekilde kurgulanmış olması etkileyici. Okurken bir yandan son dakikaya kadar gözlerim simya üzerinden bir "mucize" bekledi. [spoiler]