lokabrenna

lokabrenna
@lokabrenna_4
kaybolup gitti yıldızlar ve ışıltıları
10/10
·346 syf.·
2025 103. kitabı
Başlarken sıkılıp yarım bırakacağım ön yargısına sahiptim ancak asla öyle olmadı. George Orwell'ın bu eseri,totaliter rejimlerin etkisiyle insan yaşamının gelebileceği karanlık noktaya karşı bir uyarı niteliği taşımaktadır. İnsan en basit zevklerden mahrum, geçmişi ve geleceği olmayan sadece bugünü geçirmek için hayatta kalan ama yaşamayan bir mahlukat hâline gelmiş. Ana karakterimiz ise bu dünyada sevmeyi, hissetmeyi ve düşünmeyi, geçmişini bilmeyi istiyor yani sadece insan olmayı...
1984George Orwell · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2021200,4bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
7/10
·441 syf.·
2023 94. kitabı
Truva düştükten sonra Apollon, savaştan sağ kurtulanların kendine yeni bir şehir kurmasına yardım eder. Buna karşılık olarak din adamları her 17 yıl 17 ay ve 17 günde bir şehirde doğan kızları bu süre boyunca Apollona gelin olması için yetiştirir. Ve zamanı geldiğinde Apollon gelinini seçer. Ana karakterimiz Mara da o dönemin seçilen gelinidir ama kendini yanlış tanrıya sunar. Kehanet tanrısı Rae... Rae başta o kadar kaba bir karakter gibi gözükmüştü ki... Ama okudukça gerçekten Mara'ya dört dörtlük davrandığını fark ettim. Mara'nın düşüncelerine ve benliğine aşırı saygılı yaklaştı. Karakter yazımı olarak çok özenliydi zaten. Başta tanıdığımız karakterlerin davranışlarının nedenlerini ileride öğreniyorduk ve karakter gelişimi gayet yeterliydi. Yan karakterlerini bile sevdiğim bir kitap oldu. Ama özellikle Mara'nın şimdi bunu niye yaptın diyeceğim bir hareketi olmaması beni tatmin etti. Kendini hiçkimseden sakınmayan ve başını dik tutabilen biriydi. Ayriyeten tekrar Kirke'nin adasına gidebilmiş olmayı çok sevdim. Özlediğimi fark etmemişim bile. Kurgu asla durağan ilerlemiyor sürekli bir olay oluyor ve bu da aşırı hızlı okutuyor bazı şeyleri yeteri kadar sindirememiş gibi hissediyorum. Ayrıca başta yazım dili biraz basit geldi ve beni biraz zorladı ama alışınca su gibi aktı ve zaten ilerleyen bölümlerde yazarımız kendini geliştirmiş. Kelimeleri kullanış biçimi özgün ve asla boğucu değildi. Hoşuma gitmeyen birkaç durum var. İlki "kadın" hitabı. Mara'nın da dediği gibi onun bir ismi var kadın diye hitap etmek zorunda değilsiniz. Bir de Rae'nin sürekli Mara'nın zihnini okuması. Kız senin bilmeni istiyor olsa sana ağzıyla söyler değil mi? Her şeyini dinlemek zorunda değilsin. Gerçekten o sahnelerde çok sinir oldum. Genel hatlarıyla güzel bir seri
2023 Okuma Raporları
Ölü Tanrı'nın ŞarkısıDilara Özçelik · Ren Kitap · 2023969 okunma