Başlarken sıkılıp yarım bırakacağım ön yargısına sahiptim ancak asla öyle olmadı. George Orwell'ın bu eseri,totaliter rejimlerin etkisiyle insan yaşamının gelebileceği karanlık noktaya karşı bir uyarı niteliği taşımaktadır. İnsan en basit zevklerden mahrum, geçmişi ve geleceği olmayan sadece bugünü geçirmek için hayatta kalan ama yaşamayan bir mahlukat hâline gelmiş. Ana karakterimiz ise bu dünyada sevmeyi, hissetmeyi ve düşünmeyi, geçmişini bilmeyi istiyor yani sadece insan olmayı...