kendiyle dost insan, mükemmel olmamaktan incinmez. tıpkı başkasıyla dostluk ilişkisinde ötekini onun hususiyetleriyle benimsediği gibi, kendi kendisiyle ilişkisinde de aynısını yapmaya hazırdır. kendini bilen, ama yine kendini seven birisi olabilir böylece. kendiyle alay edebilmek ve özeleştiri yapabilmek, ona yabancı değildir. bazen düştüğü aptallıklara kıs kıs güler, başka türlü yapsaydı çok daha iyi olacak bazı şeylerle ilgili kendini affeder.
antik çağ'ın delfi tapınağı'ndaki meşhur yazıtı, biraz da
bu nedenden dolayı, "kendini tanı" (gnothi seauton) ikazında bulunuyordu. kastedilen şuydu: tanrı değil de bir insan olduğunu, yani mükemmel olmadığını idrak et. kendini abartma, bu sana acı verebilir. bir şey yaratamazsın, nerede kaldı ki kendini yaratabilesin. tanrı'ya denk olamazsın, yine de olmaya çalışırsan, mükemmellikten uzaklığından, kırılganlığından, cehaletinden ve faniliğinden ötürü dövünüp
durursun sürekli.