melike

melike
@lucywestenra
Yeraltı.
Puan vermedi·184 syf.··
2023 12. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 03 Nisan 2023 00:00
Kitabı okurken altını çizmeye doyamadım. O kadar çok kendimi buldum ki cümlelerinde şaşırdım. Okurken muazzam bir rahatlık, çok büyük bir tanıdıklık hissettim. Dostoyevski'nin bu kadar öne çıkmasının nedeni de sanırım budur. O eşsiz rahatlık Dostoyevski'nin bizlere sunduğu en büyük nimettir. Bir kitapta kendinizi okumak, birinin ağzından belki o sözcüklere dökemediğiniz tüm o duygular ve olayları kitap olarak okuyorsunuz. Çok büyük bir insan profesörüdür, bana göre Dostoyevski. Okurken neden şimdiye dek okumamışım dedirten ve can sıkan bir kavuşma yaşarsınız o cümlelerle. Bence Dostoyevski okumanın en büyük faydası birileri tarafından anlaşıldığını hissetmek değil, kendini anlamaya başlamaktır. Bunun sayesinde kendi sesini daha iyi duyar, daha iyi çözümler ve daha iyi anlamlandırırsın. Bu insanın boşluğundan çıkmasına yardım eder, ona yol gösterir. Çünkü daha iyi görüyordur artık... Eğer bu yazım hala bu kitabı okumayan birisinin önüne düşerse, mutlaka okumalısın dostum.
1K
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski · Halkkitabevi · 0159,6bin okunma
Reklam
Victoria
Puan vermedi·160 syf.··
2023 13. kitabı
·
2 saatte okudu
·
Okunma: 05 Nisan 2023 22:05
Takma isim olarak Victoria ismini kullanan birisi adına, bu roman beni oldukça etkiledi. Gerçekten o duyguları çok iyi hissettim ve akıcılığı mükemmeldi âdeta başımı kaldıramadım kitaptan. Beni içine çok iyi çekti ve tek seferde okuyup bitirdim. Victoria'nın çaresizliğini çok iyi hissettim. Johannes'ın Victoria'ya karşı olan aşkını ve o hissetiği imkansızlıktan kaynaklanan üzüntüsünü kendi göğsümde hissettim resmen... Victoria'nın sonunda gönderdiği mektup, belki de benim için kitabın en etkileyici kısmıydı. Johannes mektubu eline aldığında o yıkımı çok net hissettim. Victoria'nın yapmadığı şeyler için pişmanlık duyması, bir şansı daha olsa ayaklarına kapanacağını fakat hiç şansının olmadığını söylemesi. Ölümü beklemesi ve hayatımın seni sevmek dışında bir anlamı yoktu başka hiçbir şey yapmadım, boş bir hayat yaşadım demesi ve tüm o içten cümleleriyle hislerini anlatması beni gerçekten sarstı. O "keşke" yi iliklerime kadar hissetim. Okunması gerekiyor. Mutlaka tekrar okuyacağım.
Edebiyat
VictoriaKnut Hamsun · Olimpos Yayınları · 20231,556 okunma