Günay

10/10
·188 syf.··
2026 4. kitabı
·
34 saatte okudu
·
Okunma: 11 Ocak 2026 02:01
Uzun zaman sonra duygularımı alt üst eden bir kitap. Bana neler hissettirdiğini anlatmanın zor olacağını düşünüyorum umarım başarabilirim. Haruki Murakami, Hacime'nin hikayesiyle çok uzun ve derin bir yolculuğa çıkarıyor bizi. Okurken bir solukta akıyor ama hikayenin hissettirdiği bitmemişlik ve sonrasında duygularımızda yarattığı etki bir süre peşimizi bırakmıyor. Bu uzun yolculukta Hacime'yi tanıyoruz önce, kişiliğini yansıtan ilk izlenimlere sahip oluyoruz. Sonra Şimamoto giriyor Hacime'nin hikayesine. Aşk,derin bir bağ, sevgi.. Nasıl adlandırılması gerektiğine karar veremediğim bir duygu anlatılıyor Hacime ve Şimamoto'ya dair. O bağı hissedebiliyorsunuz. O hissin kıpırtıları, korkusu, heyecanı her şeyiyle sizin yanınınızda yaşanıyor gibi. İlk başta sıradan bir çocukluk aşkı gibi gelip geçiyor önce. Yollar ayrılıyor, yıllar geçiyor. Hacime bambaşka sokaklardan geçiyor; başka insanlar giriyor hayatına. Hep bir yerde, orda bir yerde Şamimoto duruyor ve yıllar sonra bu iki insan karşılaşıyor. Su bulanıklaşıyor, gri bulutlar sarıyor etrafı . Her şey biraz değişiyor. Dışarıdan gayet güzel, yerli yerinde görünen bir hayatın içinde '' Başka bir hayat mümkün müydü?" sorusunu kurcalıyor Hacime. Sonra biz seçimlerimizi düşünüyoruz, ufak bir tercihin bile neleri değiştirebileceğini. Kaçtığımız sorularla yüzleştiriyor kitap bizi. Sakin ve dingin bir anlatıcının sesiyle belki de kendi hayatımızın başlangıcından bugününe bir yolda ilerliyoruz. Ve belki yine kaçacağımız cevaplanması zor sorularla başbaşa kalıyoruz. İnsan her koşulda, bir şeyleri eksik mi hisseder? Geçmişin yaşanmamış ihtimalleri hep bizimle midir? Bugünü yaşamak ve anda mutlu olmak neden bize zor gelir de geçmiş anları düşünerek bugünü başka bir şekilde kafamızda şekillendirmeye çalışırız? İyi düşünmeler ve
Duygu ve Düşünce
Sınırın Güneyinde Güneşin BatısındaHaruki Murakami · Doğan Kitap · 20245,5bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·211 syf.··
2021 54. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 27 Temmuz 2021 23:38
Okuduğum ilk Orhan Pamuk kitabı daha önce neden hiç okumadım bilmiyorum ama bu kitaba başlarken de çevremden duyduğum yorumlardan dolayı biraz tereddüt etmiştim.Ben kitabı gerçekten beğenerek okudum ve yazarın üslubunu sevdim,akıcı buldum.Olaylar ne kadar tahmin edilebilir olsa da bende merak ve heyecan uyandırdı.Tavsiye edebileceğim bir eser keyifli okumalar...
1000Kitap
Kırmızı Saçlı KadınOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202462,2bin okunma