Bazılarının hoşuna gitmezse de; Tanzimat, Müslümanlara yutturulan bir “Batı’ya teslim olma” yaftasıdır. Ve bunu hazırlayanlar; Müslümanları kandırmış, onlara ihanet etmiştir....
Yahut başka bir tabirle, Tanzimat fermanı ile gayri müslimlere gizlice verilen hakların açığa çıkarılması için çıkarılan bir fermandır.....(ıslahat fermanı)
Devletin uçuruma gitmesini, inançta meydana gelmiş olan çarpıklık ve çatlaklıkta değil; müesseselerin şeklinde arıyorlardı. İşte yanlışlık buradan kaynaklanıyordu.