"Sen insanın iyi olduğuna inanmıyorsun."
"Sen inanıyor musun?" diye soruya soruyla karşılık verdi Timothy. "Beş bin yıllık tarihe bir bak. Yıkımlar, katliamlar, savaşlarla dolu."
"Ama aynı zamanda görkemli kentler, bilimsel buluşlar, ölümsüz sanat yapılarıyla da dolu bu tarih. Evet, belki insan tümüyle iyi değil ama tümüyle kötü de değil. İki duygudan da aynı oranda var bence."
"Bence kötülük biraz daha fazla. Kötülük her zaman iyilikten daha caziptir."
"Savaşsız bir tarih düşünebilir misin? Sosyoloji, ekonomi, psikoloji? Tıbbın en çok ilerlediği evre bile Nazilerin Yahudi kobaylar üzerinde çalışmalar yaptığı dönem. Savaş insanoğlunun varoluş biçimlerinden biri. Hem toplumsal, hem de bireysel olarak böyle bu. Ruhumuzdaki kötülüğü en iyi biçimde açığa çıkaran başka bir oyun yok. İnsanoğlu bu oyundan hiç vazgeçmedi, bundan sonra da vazgeçer mi bilmiyorum."