Her bir sayfasında merak uyandıran ve sonrakine geçme isteğinizi bastıramayacağınız bir eser. Takma isimler kafaları biraz karıştırsa da genel olarak iyi kurgu ve güzel bir anlatım. Tarihin derinliklerine İP’le inme zevki…
Peyami Safa’nın diğer kitaplarını severek okusam da Yalnızız beni biraz zorladı. Psikolojik tahlillerin ağır bastığı, olayların gölgede kaldığı bir eserdi benim için. Genel hatlarıyla beni çelişkide bırakan, anlamamı zorlaştıran bir roman. Belki de birkaç sene sonra tekrar okuduğumda fikrim değişir, bilemiyorum.
Çocukları zihin dünyalarında keşfe çıkaracak güzel bir kitap. Kurgusu, karakterleri hoş. Anlatıcının çocuk olması ve bilinçaltı mesajları da pekâlâ. Öğrencilerime önerebileceğim bir eser.
PalankaTuğba Coşkuner · Cezve Çocuk · 2022314 okunma
Okur, okuduğu kitapta kendinden bir şeyler arar yahut içerik bir yerlerden tandık gelir ya işte bu kitapta beni içine çekmeyen ve kendisine hapsetmeyen bir durum söz konusu. Milena’ya Mektuplar ve Dönüşüm gibi bir etki bırakmıyor, bırakamıyor. O etki bu kitapta “kayıp” maalesef.
KayıpFranz Kafka · Yapı Kredi Yayınları · 20233,499 okunma
Türk edebiyatındaki biyografik romanların başında geldiğini düşündüğüm bir eser. Hem dönemin siyasetini gözlemleme hem de yaşamını bir pencereden izleme fırsatı sundu. Yaşamının bazı anlarına “vah tüh” dedim, bazı anlarına sevindim ancak şuna bir türlü anlam veremedim: Güzel ülkemde yetişen nadide çiçeklerin değeri neden yıllar sonra anlaşılır?