Terk edilmek yalnız kalmak sünnettir.
1. Gönül Yarası ve Terk Edilmişlikle Sınanan Peygamberler Hz. Yusuf ve Züleyha (Aşkın ve Sabrın İmtihanı) Durumu: Hikayede Züleyha, Hz. Yusuf’a beşeri bir aşkla bağlanmış ancak aşkına karşılık bulamayınca ona iftira atarak hapse attırmıştır. Yusuf (a.s.) hem ailesi tarafından bir kuyuya atılarak ortada bırakılmış hem de Züleyha’nın hırsı yüzünden zindanda yıllarca yalnızlığa terk edilmiştir. Neden terk edildi/yalnız kaldı? İffetini, iffetsiz bir aşka feda etmediği; Allah'a olan sevgisini beşeri bir arzunun önüne koyduğu için. Hz. Yakub (Ayrılık Acısı) Durumu: Hz. Yakub, oğlu Yusuf’a duyduğu derin sevgi (muhabbet) yüzünden evlatları tarafından adeta evlat acısıyla baş başa bırakılmıştır. Yıllarca gözyaşı dökerek kör olmuş, dünya hayatında büyük bir hicran (ayrılık) yaşamıştır. Neden terk edildi? Oğullarının kıskançlığı ve Yusuf'a olan aşırı sevgisini çekememeleri yüzünden. Hz. Muhammed (s.a.v.) (Taif ve Tebük Yalnızlığı) Durumu: Mekkelilerin zulmünden kaçıp sevgi ve merhamet arayışıyla gittiği Taif halkı tarafından taşlanmış, yapayalnız ve kanlar içinde bırakılmıştır. Ayrıca eşi Hz. Hatice’nin vefat ettiği yıla "Hüzün Yılı" denmiştir; en büyük destekçisini kaybederek insani bir yalnızlık yaşamıştır. Neden terk edildi? İnsanları batıldan hakka davet ettiği ve kurulu düzene (putperestliğe) karşı çıktığı için. 2. İlahi Aşkın ve Yalnızlığın Alimleri / Sufileri Tasavvufta "terk edilmek", kulun Allah’a olan aşkı yüzünden halk (insanlar) tarafından dışlanması demektir. Sufiler buna "Malamat" veya "Gurbet" derler. Hallac-ı Mansur Durumu: Allah’a duyduğu aşırı sevgi ve cezbe (Enel Hak - Ben Hakk'ım/Hakk'tanım sözü) yüzünden dönemin uleması ve dostları tarafından yalnız bırakıldı, zindana atıldı ve idam edildi. Hatta en yakın dostu Şibli bile ona
Din
kör sağır dilsiz
Elli alem idi dertlendiğim, Hane hane , masa masa dolanıp dilediğim. Kabul görmek uğruna benliğimden verdiğim. Dert sanıp omzuma yüklendigim, Hastalandım sanıp şifalandığım İmtihanım mükafat imiş şimdi öğrendim. Divane derler lügatda adıma Malamat hırkasını henüz giymeyenler Oysa Akl-ı Maaş'tan geçmişim bilmeden Z.ÜNAL
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Beynim şaşırmaktan malamat oldu... Bu nasıl bir seydi ya! Taş Kâğıt Makas 😲👌🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Olan Hep Garibe Olur
Bu dünyada kaybeden her daim aynı üç kişidir, Garip çile, fakir açlık, kimsesiz dışlanma bulur; Gülmek, sevinmek ensesi kalın olanın işidir, Kollayanı olmayınca olan hep garibe olur... İtilir kakılır garip, hali harap, ömrü bitik, Huzurla bir nefes almak ona lüksmüş gibi durur; Kalbi kırık, kazancı kıt, bir de tüm umudu yitik, Anlayanı olmayınca olan hep garibe olur... Konuşunca dinleyen yok, susarsa kızıyor eller, Gülse çatılıyor kaşlar, ağlasa malamat olur; Çevresinde binbir yılan, zehir kusar ona diller, Kuytusundan ayrılınca olan hep garibe olur... Doktor MBC
Şair Filozof Doktor MBC ile Şiir Dolu Günler
İnsana doğada malamat olmaktan daha iyi gelen şey çok azdır.
Duygu ve Düşünce
“Kültürümüz dilimizde, kardeşliğimiz yüreğimizde.”
“Koçgiri Kılbe niree ? “ --Nereki la gardaş ? -- heççç aha ööle bii gedecukk alişan beye doğru. --xayırdır bu vaxıttamı ? :)) axşam olsa ağnarduxda ! *çanak anten gurmaya gediyoxx!! (( --sen neye gediyon ki ! çırax yoxmuydu ki nem ? :) *gardaşımın işi bir seferde olsun deduk ! o enukler beceremez malamat ederler işi. --eyiyaa bende gelim yardımım neyim olur :) * sen bilin gardaş gedip gelecem hemen! kalmıyacammm. --ööle hemen geleceğe benzemiyoo gedişin :) * eyiyaaa bin madem bir sen noxsansın zati Hayranlık duyduğum bir kültür tam yaşayıp özümseyemediğm.Kendimi kimliğimi hep yarım "yitik"kimlik saymışımdır.tamm manası ile kelimelerin dansııı yanii :) gerçek olan alemde sanal kelimeler sohpetler.zara dan bahs ediyorum bir adıyla "koçgiri" sıvasa komşu yani :)) biz kendimize zaralıyıx deriz.üzerinde "turnaların"uçmadığı sıvas!! her insanının turna olduğu zara-koçgiri! bir rivayet derki "pir sultan"asıldıktan sonra üzerinde turnalar uçmaz olmuş.Bu gün kozmopolit bir kasaba bir adıda ermeni ismi olan zaro imiş eskiden.koçgiri isminide koçgiri aşiretinden alır.yavuz sultan selim döneminden kalma -verilen bir paye koçgiri kürtleşmiş-alevi Kızılbaştır yaniii.türk alevi köyleride vardır.tüm bu insanlar iç içe yaşar aralarında kutsal olan "kirve"lik teşkil etmiştir.herkesin kendi kültürünü özgürce kardeşçe yaşadığı bir yer zara-koçgiri.arada bir bahsii geçer yazdıklarımda "zozan"zozan koçgiride bir yayla!bu isimle ben hitap ediyorum.diğer adı "çiçekli yaylası" bir çiçeğim var çook severim Karçiçeğim ! birde yaylam! ayıramadım ikisini birbirinden hangisini çook severim bilemediğimden.ikisinede"zozan" zozanım dedim. benim zozanım.tahmin ettiğim arzu ettiğim kültürün olup olmadığını merak ediyordum ki !!! Tarık bindi arabaya:))) --laaa gardaşşş kaçç