Ahlakçılar deneyimi uyarı olarak görmüşler, kişiliğin gelişmesinde ahlaki açıdan yararlı olduğunu varsaymışlar, nelerden kaçınıp neleri yapmamız gerektiğine dair bir işaret olarak övmüşlerdi. Ne var ki deneyimin itici bir gücü olduğu söylenemezdi. Deneyimin ortaya koyduğu tek gerçek geçmişimiz ve geleceğimizin birbirlerine denk olduğuydu, daha önce iğrenerek işlediğimiz bir günahı bundan böyle hem de sevinerek pek çok kere işleyecektik.