Geceyle bir durgunluk oldu suda
Balıklar yosunlar gibi uykuda
Dallarda rüzgar hışırtısı dindi
Bütün kuşlar yuvalarında şimdi
Korkusuyla başbaşa kaldı çiçek
Artık emniyette hem fil hem böcek
Yarab ! semada yıldız yerde kabir
Her şey bahtınca huzur içindedir
Ürperten bu sakin karıncaları
Baştan başa insan hıçkırıkları...
Cahit Sıtkı Tarancı
Kitap incelemesi yapmak benim için hiç kolay değil. Ne yazacağımı bilememek, kısa tutmaya çalışmak ama bir yandan içimi dökme arzusu. Sanırım kendimle uzlaşamadığım için okuduğum kitapların incelemesini yazamıyorum çoğu zaman. Yine de birkaç şey söylemeyi denemeli.
Feride'nin öğretmenlik sürecinde göğüs gerdiği zorluklar ve merkeze uzak yerlerdeki eğitimin, öğrencilerin, insanların hali en çok üzüldüğüm ve kızdığım noktalar. Tek başına ayakları üzerinde duran bir kadının hele ki öğrencilere fayda sağlamaya çalışan, onlara bir şeyler katan koca yürekli öğretmenin birkaç dedikodu yüzünden tutunamaması, sürekli bir yerlerden ayrılmak zorunda kalması çok üzüyor insanı. Ne yazık ki değişen bir şey yok. Günümüzde de durum pek farklı değil. Yine de her zaman savaşmaya cesaret edelim. Güçlü olalım her şey düzelir sonunda çünkü sevgi hep kazanıyor. Bir şekilde yolunu buluyor ve kazanıyor. Aşka inananlardan, aşkı için yazanlardan biri de Feride.
Keyifli okumalar️:)