Yaşamak için ne çok neden var!
Cehaletimizi kırabiliriz,becerilerimizi,yeteneklerimizi ve zekamızı kullanarak kendimizi bulabilir,kendimiz olabiliriz.en önemlisi, özgür olabiliriz! Uçmayı öğrenebiliriz.
Çoğu martı sırf yiyecek bulmak,sahilden ayrılıp tekrar geri dönebilmek için uçar.bunun dışında bir şey öğrenmek için uğraşmazlar, öğrenmek istedikleri bir şey yoktur.onlar için uçmanın tek anlamı, karınlarını duyurabilmektir.oysa martı Jonathan livingston için önemli olan yemek değil uçmaktı..