"Kim olursak, ne söylemiş ne susmuş, neyden kaçmış neyden kaçamamış, neyi başarmış neyi başaramamış olursak olalım vakti geldiğinde iki yanı beton, soğuk bir toprağın içinde böceklere öğün olacağız. Sonra belki bir çicek açacak başucumuzda. Bir çicek, hepsi bu."
Nietzsche ve mezarı
İnsanoğlu güzelliğe böyle hayran kalabiliyorsa, bu savaş ne, bu birbirlerini yeme, aşağılama, bu akan suya, uçan kuşa, yaprağın üstüne konmuş kelebeğe düşmanlık niye?