📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Çocuklara daha iyi bir dünya bırakmak yerine, dünyaya daha iyi çocuklar bıraksanız, sorun kendiliğinden çözülecek aslında” “Bu romanda çocukların gözüyle büyüklerin nasıl göründüğü anlatılıyor. Çocuklar anababalarını, öğretmenlerini ve büyüklerini eleştiriyor. Bu roman çocuk eğitiminde gerekli sanılan, günümüzde geçerli birtakım değer yargılarının yanlışlığını anlatıyor..” Eskiden sınıf arkadaşı olan Ahmet ve Zeynep ‘in ,Zeynep’in babasının yeni işi yüzünden Ankara ‘ya taşınmaları ve sonrasında mektuplaşmaya başlamaları Zeynep ve Ahmet ‘in hikayesini oluşturuyor. Mektuplarında birbirlerine okul hayatlarını, arkadaşlarını, anne babaları ile yaşadıkları olayları, sınıf arkadaşlarını anlatan Zeynep ve Ahmet olayları oldukça komik bir dille anlatarak hem eğlendiriyor hem de olaylar hakkında düşünmeye sevkediyor. "Yaşamı yeterince ellemeden ona yerleşemeyiz; yaşamı ezbere öğrenmeye çalışanlar yaşama eğreti yerleşirler ... Aziz Nesin yaşamı öylesine güzel ellemiş ki gözlemleri yazdıkları son derece doğru .Oldukça keyifli günümüz anne babalarını herbir satırında gördüğüm harika bir kitap olmuş ..
Yüzünüz Kuşlar....
“Biz de yalnızız. Buraya gelen herkes yalnız. Ne kadar içseler de değişen bir şey olmuyor. Ama kimse bu herifin yaptığını yapmıyor. Annesinin ölümünden girdi, gemiden çıktı. Peki, annesinin öldüğü doğru muydu?” “Değildi Gero.” “Şimdi öyle diyorsun ama, baştan sen de inanmıştın.” Cemil Kavukçu’dan bir uzun öykü… Yüzünüz Kuşlar Yüzünüz, nereye giderse gitsin yalnızlığından kurtulamayan insanın yürek burkan portresini çiziyor. Orta yaşın üstünde, yalnız yaşayan biri, günlerden pazarsa, tüm işlerinden elini çekmiş ve aklını kurcalayan şeyin de ne olduğunu bilmiyorsa ne yapar? Feridun ve Gero, bu öykünün belki de göründüğünden daha yalnız kahramanları, Gero’nun garsonluk yaptığı meyhanede bir pazar sabahı buluşuyorlar… Ve sonra içeriye o giriyor… Kaptan Ali Rıza... . Ali Rıza gemi yolculuklarında başından geçenleri anlatmaya başlar ve sohbetin sonunda onları gemi yolculuğuna davet eder. Bu bölümden sonrası, gemideki diğer kişiler (Aşkı Kaptan, Mahir) çok iyi yazılmış bölümler. Yalnızlık her yerde yalnızlık. Cemil Kavukçu mekanlara sıkışmış insanları çok iyi anlatıyor. ....Su gibi akıp giden , onlara dokunabilecek kadar hayal ettiğimiz kahramanlarla dolu güzel bir öyküydü ben Cemil Kavukçu’yu severek okudum Yazarla biran önce tanışmanızı dilerim sevgiler...