Bentham avukat olduğu halde, avukatları bir sınıf olarak pek küçük görürdü.Onlardan şöylece söz eder :
"... Edilgin ve tembel bir sınıf, her şeyi yutmaya hazır, her şeyi kabule hazır; haklıyı haksızdan ayırt edecek zekadan yoksun, her ikisine karşı ilgisiz; mantıksız, kısa görüşlü ve inatçı; mantığın sesine ve kamu yararına karşı sağır; çıkarlarının fısıltısına ve güçlünün parmak işaretine dalkavukça koşan... "