Buradan MEB'de çalışan meslektaşlarıma seslenmek istiyorum. Lütfen, blok ders kapsamında insancıl davranabilme ve tartışma adabı ile ilgili bir içerik düzenleme önerisi getirilsin.Özellikle yetişme döneminin en önemli zamanı olan çocuklar için. Adı eğitim ve öğretim ama çocuklara ders içeriği dışında bir olgu aşılayamaz olduk.
Tartışmanın zıt görüşlere sahip bireyler arasında olduğunu (Adı üstünde, tartışma! Elbette ki farklı görüşte olacağız.), amacın karşıt görüşleri birbirlerine kabul ettirme, tabiri caiz ise tırnak çıkarma, kavga ortamı yaratma, birbirlerinden uzaklaşma olmadığını, belirli bir ahlak ve görgü seviyesinde yapılması gerektiğini öğretmenin yanında... En güzel yanının tartışma bitip kendi başımıza kaldığımız zaman, evet bu konuda doğru söylüyor olabilir demek yada bu görüşe hala katılamıyorum nedeni nedir acaba diye sorabilmek olduğunu da öğretmeliyiz.Altını çiziyorum amaç asla fikir değiştirme niyetli olmamalıdır. Tartışma bugüne kadar süregelen en mükemmel ve öğretici olgulardan biridir. Öfke problemine dönüştüren ve düşmancıl tavır takınmayı sergileyen gençler ve çocuklar olmaya başladı etrafımızda. Tartışma kültürünü de gençleri de kaybetmeyelim.