Bu adamın kalemini, beni alıp Osmanlı sokaklarında dolastırmasını aşkı en güzel hali ile anlatmasını seviyorum. Kalemine sağlık.
Osmanlı artık eski gücünü kaybetmiş, hac kervanının bile güvenliğini sağlamayacak durumda. Sultan Mahmud bu kez kervan kutsal topraklara ulassın diyor.
5 yıl boyunca hacca gidilememiş, yola cıkbalar eskıyalar tarafından katledilmiş ve soyulmus…
İslamiyetin izlerinin, islami sanatın nasıl kendi dindaşlarımız tarafından yok edildiğini anlatıyor bir yerde. İslamın sartlarının yerine getirilmesinin engellenmesini anlatıyor.
Bu kez kervan binbir zorluk ile ulasıyor kutsal topraklara. Fakat kutsal mekanlar talan edilmiş. Bitik durumda.
Burada anlatılan
mesajlar vehhabi çeteleri ile olan dini tartısmaların detaylı okunup düşünülmesi gerekiyor.