Öncelikle kalemini çok beğendipim yazarlardan biridir amin maalouf. Semerkant da bahsettiği karakterler tarihte saygı duyduğum,sevdiğim ve merak uyandıran karakterlerdi. Ömer Hayyam,nizamülmülk,hasan sabbah…
Bu üçgende yazılan harika bir eser ile ,İran devrimi sırasında yaşanan olayların hakkıyla bağlamayı başarmıs.olay örgüsü titanicle son buluyor. Kitaba 7 puan vermemin sebebi yazarın özellikle bu kitabında hissettiğim Türk Düşmanlığı. Türklerden sürekli barbar ve anlayışsız olarak bahsetmiş. Alparslan,melikşah,tuğrul ve çağrı beyler ile ilgili olmadık cümleler geçiyor kitapta. Nizamulmülkü yüceltirken Alparslan ve melikşah gibi büyük komutan ve sultanları yerle bir etmiş.
Elbette böyle olmasına rağmen bana katkılarını göz ardı edemeyeceğim. İran siyasi tarihi hakkında kafamda bir şeyler şekillendi. Hayyam’a olan saygım arttı. Hasan Sabbah a bit katil oldupu haşde farklı bir açıdan da bakabildim.