Gerçi hayat bana öğretmişti; kul kurar, felek gülerdi. Her ilmeğini planlayarak ördüğünüzü sandığınız atkı, gün gelir boynunuza dolanıverirdi. Ölüm diye bir şey vardı çünkü. O varken yarın ne demekti, planlar neye yarardı!
"Ne diye peşime takılmak istiyor anlamadım ki!"
"Bir filmde olsaydık müstakbel aşığın derdim."
"Ya da katilim!"
"ikisi de aynı şey zaten, tiridine bandığım.
Bakmakla görmenin aynı manaya gelmediğini çipil gözlüler bile bilir.
Baktığımızla gördüğümüzün aynı şey olmayabileceğini de ...
Mesela kimi ağaca bakar, yaşını görür, kimi sarkan tazecik yemişini. Kimi yangına bakar, ateşi görür, kimi çoktan küle dönmüş bir şeyleri. Kimi gökyüzüne bakar, yıldızları görür, kimi ölmüş annesini.