z e y n e ب

z e y n e ب
@mcnn21
﷽ °•. °•. °•. Sürdüğün iz, âkıbetindir.. 17.03.2019 **Evli
Her zaman her bunalanın imdadı na yetişen; güçsüz ve mazlum köleleri satın alıp azat eden Ebû Bekir... Hiç şüphesiz onlara harcadığı parayla savaşçı köleler satın alsaydı güçlü bir ordusu olurdu ama o iman etmiş olanların gücüne talip çıkarak kazanılmış gönüller ordusu kurmayı tercih etti.
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
TÜİK 2022 DOĞURGANLIK VERİLERİ
Son paylaşılan veriler durumun vehametini ortaya koyar nitelikte.. Türkiye hızla yaşlanan ülkelerden biri konumunda. Değil en az 3 çocuk , artık en fazla 3 çocuk doğuranlara bile şükreder hale geldik. Bilinçsiz eğitimsiz anne babalar 5-10 tane doğursun bilinçli eğitimci anne babalar da 1-2 tane yeter desin. Sonra da bu ülke bu gençlik nereye gidiyor diye yargılamayn lütfen!! Neslinizi geleceğinizi değil de anlık kendi rahatınızı düşünüyorsanız siz bilinçli değil bencil anne babalarsınız. Çocuk yetiştirmek elbette kolay değil, zor. Ama. Hangi çağda kolaydı ki? Her çağın kendine göre zorlukları yok mu. Bu çağa çocuk doğrulur diyebileceğiniz bir zaman dilimi var mı? Firavun doğan her çocuğun öldürülmesi fermanını verirken, Haçlılar yüzyıllarca her yeri kırıp geçirirken, Moğollar dünyanın üçte birini kılıçtan geçirirken, Veba gibi büyük salgınlarda bile yada eşkıyalarn yol kesenlerin cirit attığı zamanlarda ya da ekmek karneyle dağıtılır hale bile gelirken çocuk doğurulurdu da şimdi mi dogurulmaz oldu... Pedogojïde,aile eğitiminde Bilginin, tecrübenin bu kadar kolay ulaşılır olduğu ama buna rağmen çocuk yetiştirmenin bu kadar zor olduğunun söylendiği bir dönem yoktur herhalde. Belki de Terbiyede en önemli kavramlardan birini unuttuğumuz ve her şeyi kendi başımıza sırtlandığmz icindir 2 -3 çocuktan sonra oluşan bu kamburumuz ; TEVEKKÜL Elinden geleni yaptıktan sonra ((Emaneti sahibine emanet edebilmek))
Hayata Dair
Şeyh Sait' in Şehadetinin yıldönümü
Bundan yıllar evvel daha ilkokuldayken Dedemlerin kitaplığında gördüğüm bir kitap mıh gibi çakılmıştı aklıma. "Pirandan yükselen Feryat" hiç okumak nasib olmadı , kitabın kapağında bir güvercin, göğe doğru özgürlük kanatları çırparken beyaz bir gülden kanlar damlıyordu. Küçük zihnim kapaktaki bu çarpıcı objelerden midir yoksa Piran neresi , Feryat ne içindi zihnimde oturtamamanın verdiği meraktan mıydı hala çok net hatırlarım o anıları.. Ama şimdi büyüdüm ve biliyorum Piran neresi ve feryat neye idi. O beyaz guvercin hangi özgürlüğe kanat çırpıyordu Ve gülden kanlar neden damlıyordu ŞEHADETİN KABUL OLSUN EY ŞEHİT 🌹
Kalbin salahı iki çeşittir: 1-Sadece kendine aittir. Marifet ve iman gibi... 2-Başkası ile de alakalı cömertlik ve iyilikte bulunma hissi gibi... Bedenin Salahı da iki çeşittir: 1-Sadece kendisine ait olan, Allah'a rükû' ve secdede bulunma gibi... 2-Başkası ile de alakalı affetme ve cömertlik gibi. Kalbin fesadı da iki çeşittir: 1-Sadece kendisine ait olan şirk ve kuşku gibi... 2-Başkası ile de alakalı zulüm ve taşkınlık arzusu gibi... Bedenin fesadı da iki çeşittir: 1-Sadece kendine ait olan şahsi ibadetleri terketmek gibi... 2-Başkası ile de alakalı dedikodu ve iftira gibi...
"...Bir gerçeğin farkına vardım. Dünyanın hiçbir tertip veya tedbiri imana giden yolları kesemiyor, oraya açı- lan caddeleri tıkayamıyordu. Çileli oluyordu, sıkıntılı oluyordu ama yolcular hep yolda oluyordu. Yolun sa- hibi Allah'tı ve dilediğine yürütüyordu'"
Sayfa 189