Çocuk terbiyesinde de öğrenebilmenin yolu anlatmaktan değil, yaşamaktan geçer. Önce, Anne-baba çocuğunu okur. Onun fıtrat programını keşfeder. Sonra, çocuğuna katmak istediği olumlu hasretlerin anlatıcısı değil, yaşayıcısı olur. Örgütlerini kal diliyle değil, hal diliyle vermeye başlar..
Bir çocuk büyütmek anne ve baba için imtihandır. Bu imtihanı ya kazanır ya da kazanamaz... Bu onları ilgilendirir. Her şeye rağmen anne ve babana nasıl davrandığın da senin imtihanındır..