Doğa

Puan vermedi·576 syf.··
2022 1. kitabı
Yoruma nasıl başlasam bilemedim, hem söyleyecek çok şey var hem de hiçbir şey yok. Kabal’ın kalemini sevdiğimi her zaman söylerim biliyorsunuz gözüm kapalı öneririm her kitabında daha iyisi olamaz derken her kitapta bi üste çıkışını hayranlıkla izliyorum. Eklediği her cümlenin her kelimenin çok derin anlamları var. Ve bunları çok güzel bi şekilde yerleştirmiş, ince ince işlemiş. Kitabı wattpadde okumama -basılı halin wattpadden çok daha gelişmiş olduğunu da belirtmek isterim- ve olacak olayları bilmeme rağmen yine olaylar yaşanırken şok oldum ve duyguları sonuna kadar hissettim. Nova… Nova gerçekten çok güçlü. Elemental’de herkese bi şekilde yardım etmeye çalışıyor ve önüne çıkan onca engele rağmen çabalamaya devam ediyor, pes etmiyor. Bunların dışında bazı şeyleri öğrendikten sonra verdiği tepki.. Nova’m ya.. çok seviyorum deli kızımı Daren… Daren kanayam yaram hepimizin öyledir. Bu kitabı okuyan herkesin Daren’i daha iyi anladığına eminim. Yaşadıkları, yaşatılanlar, yaşama gelme amacı… hepsi birer acı, terk ediliş, korku, hüzün… Hak etmemesine rağmen yaşadığı bunca şey beni kitapta en çok yaralayan şeylerden biriydi Ama tutunduğu umut… ve bazı şeyler için kendini suçlaması (OF ANLATAMIYORUM DAREN’İ SANKİ HİÇBİ KELİME YETERLİ DEĞİL HEPİNİZ OKUYUN DA KONUŞALIM RAHAT RAHAT) Arın ile Nova’nın lord-varis ilişkisine bayılıyorum. Birlikte kesinlikle mükemmeller. Bu kitapta Arın’ı da daha iyi anladık bence Herkes ondan mükemmel, kusursuz olmasını bekliyor. Güçlü olduğu için her şeyi halledebilir sanıyoruz ama hayır, hiçbirimiz robot değiliz sonuçta bazen yardıma, konuşmaya ihtiyacımız olabiliyor. Sina’cım yine naifliğiyle eşlik ediyor bize. Varislerimize gelirsek hepsine ayrı ayrı hayranım. Çünkü Elemental’deki bu ataerkilliği kabul etmeyip çabalıyorlar. Lordların
Krallar ve SoytarılarıN. G. Kabal · Martı Yayınları · 20217,2bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·297 syf.··
Beğendi
·
2021 20. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 23 Temmuz 2021 14:41
Birinci kitabın sonundan sonra ikinci kitabı büyüük bir heyecanla bekliyordum o yüzdeen aldığım gibi başladım ve beklentimi karşıladığını söyleyebilirim Gamze’nin kalemi mükemmel ve kitap akıp gidiyor ayrıca kalemini her geçen gün geliştirdiğini düşünüyorum Kitabın daha giriş kısmından anlamıştım zaten çok iyi olacağını. O kadar iyi başlıyor kiii 🤌🤌 uff yani Hera’nın güçlü duruşuna ba-yıl-dımmm. Hem hep Çağlar’ın yanında oldu, destek oldu hem de diğer olaylarla çok iyi başa çıktı. Güçlü kızım ya Çağlar’a ise kızdığım sahnelerde oldu anladığım yerlerde. Sonuçta yaşadığı çok zor bi durum ama yine de bazı şeyleri görememesi ve öyle düşünüp davranması üzücüydü. Hera’nın anne babasını ve Canan Ayla’yı bir kere daha görmek isterdim ama yoklukları önemli mi, hayır değil. Ayrıca finalini de sevdim. Bence yerinde ve güzel bi final olmuşş🤌 Son olarak ise kitabın son paragrafına bayıldığımı söylemek istiyorum. Aşırı güzeldi ya aşırııı🤌
Çemberin Altında 2Gamze Aydeniz · Ephesus Yayınları · 20211,630 okunma
9/10
·203 syf.··
2021 18. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 12 Temmuz 2021 00:49
Üç uzay gezgini dünyadan üç yüz ışık yılı uzakta olan Betelgeuse’a gidiyorlar. Betelgeus’un çevresinde hava şartlarıyla, suyuyla, toprağıyla dünyaya fazlasıyla benzeyen bir gezegene iniş yapıyorlar. Havasıyla iklimiyle her ne kadar dünyaya benzesede aslında durumlar baya farklı. Gezginler karşılaştıkları hiçbir insanın kendileri gibi giyinmediklerini, konuşmadıklarını hatta gülmediklerini fark ediyorlar. Yani buradaki insanların bilinçsiz birer hayvan olduklarını maymunların ise egemen olduklarını fark ediyorlar. Okuduğum ilk bilim-kurgu klasiğiydi ve çokk sevdimm. Baya etkileyiciydi. Klasik diye hiç korkmayın kitap akıp gidiyor ve asla sıkmıyor. Günümüzde bizim hayvanlara yaptıklarımızın aynılarını kitapta maymunlar insanlara yapıyor ve bu konuda bazı şeyler beni oldukça etkiledi. İnsanların nasıl değiştiğini, bilinçsizleştiğini; maymunların ise nasıl egemen olduklarını, insanların üstünde nasıl deney yaptığını, onları nasıl yönettiğini okumak baya değişik ve güzeldi. Of özellikle o sonu neydi öyle ya Kesinlikle okumanız gereken bi kitap
Maymunlar GezegeniPierre Boulle · İthaki Yayınları · 20186,7bin okunma
9/10
·463 syf.··
Beğendi
·
2021 19. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 18 Temmuz 2021 15:26
Normalde kitap yorumlarıma kitabın konusunu anlatarak başlarım ama bu kitapta eg kitabı okuyarak öğrenmemizi istediği için konusunu direkt yazmayacağım. Ama isteyen olursa dm’den cevaplarım. Giriş bölümü mezuniyet günüyle başlıyor. 1.bölümde ise 4 ay öncesine gidiyoruz ve mezuniyet gününe doğru ilerliyoruz. Gelelim kitap yorumuna Kitap aşırı akıcıydı, hemen okunuyor. Bazı sıkıldığım yerler de oldu tabii. Mesela Yekta’nın durmadan kısa cevap vermesi bi ara yeter dedirtmişti. Ve başlarda hâlâ tam olarak anlayamadığım bi eksiklik hissediyorum. Bazı konuşmalardan ya da davranışlardan dolayı olabilir. Ama ilerleyen sayfalarda kitap kesinlikle daha güzel ve keyifli oluyor. Ve de merak uyandırıcı Peri’nin yaşadığı zorbalığa gerçekten çok üzüldüm. Kız nereye gitse ne yapsa olay oluyor. Ve Peri’nin ne bunları hak edecek bi davranışı ne de olanları anlatacak bi arkadaşı var. Başlarda olaylara karşı sessiz kalsa da sonradan kendini savunması da gayet iyiydi. Ve kitapta tamamen güvendiğim tek karakterde Peri olabilir. Yekta’ya da güvenebiliriz gibi geliyo aslında ama aşırı gizemli ya bazı sırları belki de yalanları var gibi ama güveniyorum sanırım khclchcxkn Bade’ye bazen gerçekten çok sinir de olsam Peri’yle yakın arkadaş olsalar nasıl olurdu diye düşünmeden edemedim. Çok tatlı olmazlar mı ya Kitabın sonuna gelecek olursak eğeer… ah o nasıl bi sondu öyle ya 2.kitabın acil gelmesi gereken konular vaaarr Ay şunu söylemeden geçemicem Peri Tozu’nun Kirli Defteri çok hoşuma gitti ve ben de bazı şeyleri böyle bi deftere yazmaya karar verdim
Yalancılar ve YabancılarEmre Gül · Ren Kitap · 20213,996 okunma
6/10
·598 syf.··
2021 17. kitabı
·
25 günde okudu
·
Okunma: 07 Temmuz 2021 02:11
Kitap baş karakterimiz Ediz Çağıran’ın babasının öldürülmesi üzerine intikam almak istemesiyle başlıyor. Ediz, intikam için babasını öldüren polisin kız kardeşini yani Doğa’yı kaçırıyor. Ve olaylar bu şekilde akıp gidiyor. Konusu güzel geldiği ve baş karakterin adından dolayı (benim adım da Doğa) cjdlhckxkfjck okumayı istediğim bi kitaptı. Yazarın kalemi her ne kadar akıcı da olsa kitabı genel olarak beğenedim. Ediz’in davranışları her ne olursa olsun yanlış. Bi şeyler yaşamış olabilir ama bu yaptıklarını doğru kılmaz. Babasının masum olduğu halde öldürüldüğünü savunan Ediz yine masum birini kaçırıyor sırf intikam almak için?? Doğa’ya karşı olan davranışları, sözleri… Çoğu kişi ilerde seversin fln deyince belki dedim ama kitabın sonuna geldiğimde hâlâ aynı şekilde devam ediyordu. Özellikle son sahneye gerçekten diyecek hiçbi şeyim yok. Peki Doğa’nın muhtaçlıktan ve sığınma ihtiyacından bahsetmesi ve bu ihtiyacı Ediz’den bile korksa yine Ediz’e sarılarak gidermesi… Şimdi diyeceksiniz ki Stockholm Sendromu var Doğa’nın.. Neyse olumlu şeyler hiç mi yok derseniz, tabii ki var Mesela Doğa’nın ailesi için yaptıkları gerçekten kolay şeyler değil ailesi için dayandığı, yaşadığı şeyler.. bu yönden güçlü bi karakter. Ediz’in ise Doğa için ya da Doğa’nın değil de kendi iyiliği için yaptığı şeyler güzeldi Koruması fln da hoştu ama şöyle bi bakarsak Doğa’nın başına gelen bu olaylarda Ediz’den dolayıydı Ediz’in iç dünyasını çok görmedik bu kitapta ama yine de geçmişi kötü de olsa karşısındaki babasının katilinin kardeşi de olsa yaptıklarını haklı çıkaracağını düşünmüyorum Serinin devamında bakış açım nasıl değişir ya da değişir mi bilmiyorum ama şu anki düşüncelerim böyle
Yabancı - ŞahmeranÖznur Yıldırım · Pegasus Yayınları · 20167,9bin okunma