Kitabı çok beğendim, Spinoza felsefesine göre yaşamak gerçekten derin ve anlamlı. Kendimi içinde bulduğum bir anlayış. Yaşama sevinç katma, bu devinimi etrafına bulaştırmak. Anlamak, özgürleşmek...
Gerçekten bir yücelik arıyorsak bunu doğada bulabiliriz. Doğadan gelip doğaya karışıp aynı döngüde süregelen, etken ve edilgen bir hayatı yaşıyoruz. Tek bir konu zor geliyor.İnsanin yaptığı her şeyin de bu iradenin içinde olduğu, kişinin yaptıklarını( kötülükleri) affetmek farklı bir boyut ama kabullenip, affedip bu yükü ortadan kaldırmak biraz yüksek bir anlayış istiyor. Sebepler sonuçlar irdelendiğinde sonucun başka kapıya çıkmayacağını anladığımızda, ceza değilde kişinin iyileştirilmesi,rehabilite edilmesi topluma dönüş için büyük bir fayda. Ama insanız işte zor bir kabulleniş zor bir affediş. Ama aynı zamanda sana getirdiği nefretin ağır yükünden kurtuluş ve sonuç özgürlük. Tavsiye ederim.