"Tanıdığımız en güzel insanlar; yenilgiyi, acıyı, mücadeleyi,kaybı bilen ve en dipten çıkış yolunu bulmuş insanlardır. Bu insanlar, kendilerine has bir şükrana, duyarlılığa ve yaşama dair şefkate, nezakete ve derin bir anlayışa sahiptirler. Bu güzel insanlar öylece ortaya çıkmazlar."
Benimle röportaj yapanlar, hastalara karşı olumsuz duygularımla nasıl mücadele ettiğimi sorar bazen. Bu, duyguların eylem gerektirdiğini öne süren bir düşüncedir. Oysa bana göre durum tam tersidir: Asistanlarıma sıklıkla tekrarladığım gibi, "Hisler olgu değildir"; gelip geçerler.