1938'de Kırşehir'in Köşker nahiyesinde deprem olmuştu. Şafak sökerken deprem sahasına girdik. Hemen etrafımızı aldılar. Köylülerin bize sorduğu soru şu oldu:
Atatürk'e hasta diyorlar. Nasıl hastalığı?
Orada bütün tüylerim diken diken oldu. Duyduğum heyecanı hiçbir zaman unutmayacağım. Adamlar kendi dertlerini unutmuş, Atatürk'ü soruyorlar. Bunun manası çok büyük.
Cemal Işıksel