Spoiler içerir.
Genç bir çocuğun , tamamen toy bir çocuğun aşkla tanışması asıl konu . Açıkçası çok heyecanlı bir şekilde okudum bu kitabı . Aşkın en kilit noktasının tutku olduğunu ve çoğu şeye katlanılabilir düzeye getirdiğini söylüyor kitap .Bence kitabın sonu fazla sıradan . Yazar; aşkı yaşayan iki ana kahramanı da klasik bir sonla öldürüyor.Onları aşkı yaşadığı için cezalandırıyor da diyebiliriz . Aşk için katlanmaya mecbur bırakılan durumları görmek isterdim açıkçası . Yine de bir çocuğun aşkın ve hayatın gerçekleriyle yüzleşmesi bende etki bıraktı .
“Kalp seçemez sadece sever,” diye tekrarladı Zinaida.”İşte şiir bu yüzden güzel.Bize neyin olmadığını söylüyor.Neyin olmadığı,neyin olduğundan daha iyi.Daha çok gerçeğe benziyor. ‘seçemez,sadece sever’ belki sevmemeyi ister , ama bu elinde olmaz.”