Meliha

Meliha
@melihasengel
Puan vermedi·355 syf.··
2026 6. kitabı
Bülbülü öldürmek günahtı ve bülbül...başından beri yitirmekde olduğumuz insanlığımızdı.Yalnizca ırkçılıgi eleştiren bir roman demek eksik ve haksızlık olur.İçimizdeki boşluğu bir parmak daha genişletecek kitaplar arasına bir yenisi eklendi.Derin anlatimina bir o kadar zıt sade üslupuyla Harper Lee içimizdeki körelmiş vicdana seslenmektedir.Yeri gelince karakterlerle aranızdaki derin bağa sıkı sıkı sarilcaginiz yeri gelince de o bağdan nefret edeceğiniz bir roman.Kelimelre siğmayan bir başyapıt demeyeceğim, bilakis siğmamasi durumunda daha fazla alan açma çabasina gireceğiniz bir eser.İyi okumalar diliyorum. Ve son kez... Bülbülü öldürmek günahtır.
Bülbülü ÖldürmekHarper Lee · Sel Yayınları · 201488,8bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Puan vermedi·210 syf.··
2026 5. kitabı
Kitabımızın adı Yaşamak fakat her sayfa çevirişimizde bir karakterimizle vedalaşiyoruz.İlginç olan şudur ki ölüme asırlardır katman katman mana ekleyen biz insanoğlu eserdeki ölümlerin üzerinde duramiyoruz ,yazar inanılmaz bir sadelikle bizim için trajedi olan ölümü öyle normallestirmişki durup bunun üzerine düşmüyoruz aksine bütün odak noktası ana karakterimiz Fugui ve onun kayıpları aynı zamanda affiniza sığınarak söylemeliyim ki aşağılık bir o kadar da aciz karakteri ve asıl kitabin bam teli olan-zannimca- Fugui nin kayıplarına, dönemin zorluklarına, açlığa savaşa ve daha nice zorluklara göğüs gerip hayatını sürdürme çabası.O bile bu kadar uzun yaşayacağina ihtimal vermiyorken tüm ailesini kendi elleriyle toprağa gömmesi herkesden uzun yaşaması bizim için etkili bir mizah.Belki de hayatın ironisini analtmaya çalışmışdir yazar.Ha şunu da belirteyim kitap Fugui 'den ibaret değil empati kurarken eşit davranamayacaginiz farkli hayatlar sizi bekliyor olacak ve bu hayatlarin toz pembe hayatlar olmadığına sizi temin ederim.Hayat işte, hangimize toz pembe ve adilki.Okurken sizde buna şahit olacaksınız ama yaşamakdan sizi soğutur mu okuyacaklariniz ya da çok daha fazla mi bağlar hayata orası sizin bileceğiniz iş azizim. Ee ne demişler:"Yaşamak bir umuttur."
YaşamakYu Hua · Jaguar Kitap · 202670,7bin okunma