"İnsanın kendi duygularına ve isteklerine kendiliğinden, sorgulamasız bir biçimde yaklaşması ona istikrar ve öz saygı kazandırır. Böyle bir insan kendine duygularını -başkalarının nasıl etkileneceğinden endişe duymadan- gereğince yaşayabilme özgürlüğü tanır, sırasında üzgün, umutsuz, ihtiyaç içinde olur, tehdit altındayken korkar, istekleri karşılanmayınca kızar ve bütün bunları rahatlıkla ortaya döker. Sadece neyi istemediğini bilmekle kalmaz, ne istediğini de bilir. İstekleri ile isteksizliklerini ifade edişi başkalarının sevgisini kazanma ya da kaybetme düşüncelerinden bağımsız olur."